Direktlänk till inlägg 4 oktober 2007

Bilen

Av Birdie - 4 oktober 2007 11:01


Jag har köpt ny bil, och jag är riktigt förälskad i den!

En Fiesta, årsmodell '03 (nästan '04, faktiskt) som bara gått 3.400 mil - ett riktigt kap! Det är ju inte fel att få tag i en lågmilare för en pendlare som mig, som kör 3000 mil om året...


 

Färgen är odefinierbar, men kallas "Coppar" (eller ljusbrun, som det står i registreringsbeviset *s*) och ni anar inte hur snygg den är mot höstträdens löv?!

Får nog byta bil igen i vår, så att allt matchar.

Skämt åsido, bilen känns helrätt, trots att det bara är en tredörrars. Det är en rymlig liten bil - "världens minsta stora bil" - som vi utan tvekan kan åka både långt och länge i utan att må illa.


För att riktigt förstå min glädje, måste jag berätta att jag köpte ny bil i våras, en Suzuki, som dock aldrig blev bra. Den hade ett par fel som bilhandlaren lovade att fixa till, men aldrig klarade av att fixa. Ganska snart stod det klart att bilfirman skulle få ta den tillbaks, och sedan dess har jag bara väntat på ett lämpligt objekt, i rätt prisklass. Nu fick jag i och för sig lägga till 27.000 mot vad jag gav för Suzukin, men det var det ta mig tusan värt. Nu har jag en riktig bil, och faktiskt bättre ekonomi också ;o)

Passade på att lägga om lånen, nämligen, och bakade ihop mitt pluggerilån med billånet - och fick hälften så hög ränta som jag haft innan.


Dyrare/bättre bil = bättre ekonomi. Inte en ekvation som vanligtvis går ihop, eller..?


Birdie *nöjd* 

 
 
Ingen bild

Eleoora

4 oktober 2007 16:44

Hej min söta vän - kan du tro att nu kan jag läsa allt på din blogg. Det var jag som var knäpp. Behövde bara redigera så fick jag jättestora bokstäver, så here I am again. Eftersom jag inte kunnat läsa dina bloggar har jag en del att ta igen, men först vill jag gratulera till den gulliga bilen!! Går själv i bytestankar men har ju fixat med kök och annat här hemma, så min lilla Seat Cordoba får hänga med lite till tills kassan blir bättre. Fint kalas du hade för 10-åringen och tänk att du kunde övertala honom att klippa håret. Det var starkt!. Dessa småkillar är ju så bestämda att det inte alltid går med operation övertalning. Min 12-årige dottersom fyllde nyligen också och genom mammans list fick hon honom till frisören och han är hur söt och fin som heltst nu. Det roliga är att han tycker det själv. Ha det gott i hösten och sköt om dig, vi hörs snart igen. Kramar

 
Ingen bild

Annelicious

4 oktober 2007 18:12

Mämän?! Ny bil IGEN!! Vad kul, och Fiiin är den ju också! :)
Att ekonomin blev bättre på köpet är var väl inte fy skam heller?! ;)

 
Ingen bild

Carina

19 november 2007 16:01

Grattis till ny och fin bil och till bättre ekonomi :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards