Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Birdie - 27 januari 2008 23:29


Idag har jag sagt något jag kanske får ångra. Vi får väl se. Mer om det längre ner, vi börjar från början istället ;o)


Är precis hemkommen, efter ytterligare ett kvällspass på jobbet. Tidigare i helgen har vi knappt hunnit andas mellan ärendena, men idag var det lugnare. Kort och gott: varje lönehelg verkar det som att folk ballar ur fullständigt... "där alkoholen går in, går vettet ut".


Med risk för att ni snart tröttnar på mig, måste jag lägga ut bilder från promenaden i förmiddags... sånt här kan inte ens vinterhataren Sus tycka är otäckt? ;)


Judys blivande hemmahage - och Snuffe ;)



Uppe vid kyrkan, hemmavid.


Efter promenaden satte vi oss ute, bakom garaget, på varsin solstol och drack kaffe, innan jag fick rusa iväg för att inte komma för sent till jobbet.


VET ni vad jag ska göra? Trodde knappt mina öron när jag hörde mig själv säga det till Snuffe idag:

Jag ska serva min bil - själv! Fick ett ryck, och kom på att SÅ jäkla omöjligt kan det ju inte vara att greja det, ens för lilla moi?

Nå, det lär ju ske med Snuffes hjälp, han har lovat att vara handledare, och fixa inköpslista åt mig: jag ska ju ha ny olja, nytt luft- och oljefilter m.m

På tisdag ska jag shoppa.


"Lycka till", säger jag bara - främst till honom ;o)

Är knappast nån mönsterelev vad gäller att förstå mig på tekniska pryttlar.

Jag hoppas bara vi inte blir ALLTFÖR osams under mekstunden som komma skall...


  <<---- Snuffe vs Birdie





Av Birdie - 27 januari 2008 10:56


Inatt har hela världen förändrats.

Jobbade till 23, kom hem, gick så småningom och lade mig, och vaknade till en hel annan värld.


Det gråa, blåsiga, trista var borta.

Det är plötsligt strålande sol, några minusgrader och massor av SNÖ!

Vad jag saknat denna vara? Är man uppvuxen i "fjällen" så är man.


Tänk vad lite det krävs för att man ska bli lyrisk? ;)

Nu ska jag och Snuffe ut på promenix, innan jag åter börjar jobba 15. Synd man sov bort halva dagen bara.


Birdie *sol i hjärta...*

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards