Direktlänk till inlägg 12 augusti 2007

Absurd situation

Av Birdie - 12 augusti 2007 12:23


Vi älskar och vi gosar, vi diskuterar och jag gråter - livet är som en berg-och-dalbana.


Jag behöver snabb förändring, han kan inte möta mig/hjälpa mig "mer än vad han gör", säger han. Problemet är liksom upp till mig att lösa, tycker han - jag anser att problemet är vårt.

Efter ett antal sömnlösa nätter har jag kommit fram till att jag - ensam - är den som måste se till att förändringen sker.

Nu kan jag bara hoppas på att han vill fortsätta vara tillsammans med mig, som särbo,  när allt väl är klart. Han kan inte svara på det nu, nämligen. Förstår om han är arg och besviken, men det är ju jag också?


Tror vi får det bättre med varsitt boende, samtidigt som jag vet att jag kommer att längta ihjäl mig efter honom. :(

Älskar honom jue... men älskar han mig som han säger att han gör, så borde han ju vilja försöka, åtminstone?


 
 
Sofie

Sofie

12 augusti 2007 13:11

Usch vad det låter jobbigt! :( *krama*

http://godismonster.bloggagratis.se

 
Birdie

Birdie

12 augusti 2007 13:42

Det ÄR jobbigt... kramen behövs, massor (tack)!

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillasyster

12 augusti 2007 15:03

Jaaa... Varför är det ENDAST ditt problem??? Ni är tillsamans och lever ihop... Då är man 2 va...? SPECIELLT när det innefattar förändringar i HANS framtid. Hoppas att han blir klok en dag och inser, men just nu ska inte DU kämpa SJÄLV för nåt som NI borde lösa tillsammans. Då är det bättre att gå, så får han sitta ensam i röran och tycka att livet är kalas, medans du LEVER och smalar intryck... (som man inte har hela livet på sig att göra). Hård och barsk - det är jag - men att vända ut och in på sig för nån som inte ens vill LITE... Där går min gräns! *Lyckospark i ändan*

 
Ingen bild

Catten

14 augusti 2007 18:31

Har sagt det förut och säger det igen: Kommunikation är enda sättet att lösa problem....men hur kommunicerar man med någon som inte vill/kan/vågar? *håller tummar för konsensuslösning*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards