Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Irriterad

Av Birdie - 6 september 2007 09:14


Nu är det sjätte gången jag skriver om den här bloggen, vilket även gjort att jag ändrade rubriken från Småirriterad till Irriterad. Har hållt på sen åtta, och sakta skriver jag inte.

Är hänvisad till en bärbar Windowsdator idag, och plötsligt har min text bara försvunnit?! Sånt händer aldrig i Linux... *håller med Sambon*

(Nu trycker jag ctrl+A och ctrl+C ofta, så behöver jag inte skriva om så mycket nästa gång i alla fall. *morra*)


Idag hade jag tänkt ha en skön sovmorgon, eftersom jag gått upp 05:30 i en veckas tid då jag haft barnen - och idag börjar jag inte jobba förrän 15.

Men... det där med sovmorgon sket sig, kan man lugnt säga.

För det första ringde väckarklockan i barnrummet intill kl 05:30. Barnen är hos sin pappa sedan igår eftermiddag.

För det andra ramlade småpengar ner på golvet och väckte mig igen när Sambon gick upp vid 06:15. Kyssen jag fick då gottgjorde det misstaget ;)

Men för det tredje ringde hans andra väckarklocka klockan 08:00 - när han redan varit hemifrån i 1,5 timme?!


Varför är det bara jag som noga aktar mig för att inte väcka andra, när jag ska upp tidigt men inte de? Varför visar jag hänsyn över huvud taget? Varför ställer jag upp, gör mig till och fixar och donar?

Varför städade jag hela huset grundligt igår, det är så rent det bara kan bli i byggröran? Varför dukade jag fint, varför fixade jag mat (bara-att-värma) till Sambon som kom hem sent efter en hojtur, när köksbänken nu ser ut som ett bombnedslag?

Där står en ölburk (full med äckliga bananflugor), gårdagens tallrik/bestick/glas/kaffekopp. Det hade väl bara varit att ställa ner i diskmaskinen, som jag (som vanligt) också plockade ur igår?

På bänken ligger även lite annat smått och gott, som en uppfläkt tidning, ett reklamblad och även handduken (vårt ständiga diskussionsämne - varför hänger han inte upp den på kroken istället för att hänga den över en stolsrygg eller lägga den på bänken)?


trött jag blir på sånt här?




Birdie, kort och gott

 
 
Annelie

Annelie

6 september 2007 16:34

Jaa!! Varför är det så!? Nu är jag ju inte sambo, men jag vet ju att det ofta är så, att kvinnan är den som fixar och donar.

Man borde ta allt de lämnar på tex diskbänken och lägga i deras säng! Sen får de göra vad fan de vill med skiten, för framme ska den INTE vara!!

Sonen uppfostrar jag på det viset att när jag går in och dammsuger rummet och det ligger fullt med saker/kläder på hela golvet så öser jag upp allt i sängen, eller ännu bättre på tangentbordet! Då är det verkligen ivägen när han kommer hem och det brukar bli sorterad dit det ska då.

http://veckansvarfor.blogspot.com

 
Birdie

Birdie

6 september 2007 16:51

Hihi, jag har också kört den varianten - det värsta är att det inte HJÄLPER. Då ligger det kvar på sängen/bordet/var-det-nu-är till döddagar... uppskuffat i ett hörn "för att inte vara ivägen".

Idag blev det fel start på dagen, vilket ju inte gjorde mig direkt MER tålmodig... jag är en en UNDERBAR människa emellanåt *s*

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catten

8 september 2007 01:14

Beklaga dig inte hjärtat, ty innerst inne vet du likaväl som jag att det är VÅRT fel att de är sådana! ;-D

 
Birdie

Birdie

8 september 2007 10:28

Birdie = UPA :P

http://www.birdie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards