Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Jag är rätt liten...

Av Birdie - 6 september 2007 20:26



Retar du upp dig på ting som är små

så är du väl inte större än så.

Alf Henriksson



Lite självinsikt har jag ju ändå. Blev riktigt full i skratt när jag läste det där nu ikväll, med tanke på min ilska i morse.

Det påminner dessutom grymt mycket om Älsklings SMS i förmiddags, då jag skällt klart på honom: "Puuuss - så upprörd över värdsliga ting? Tänk på alla svältande barn istället ;)"


 
 
Eleonora

Eleonora

6 september 2007 22:21

Komprimerat svar --
Hörru´- Om du vill att "han" ska stoppa in i diskmaskinen; hänga sin handduk där du tycker det passar; ställa om klockan för att du har sovmorgon - så MÅSTE du tala om det på ett mycket tydigt sätt. Under kanske 10 års tid försökte jag få fd maken att hänga upp morgonens duschhandduk (han släppte den bara på min säng som var närmast) Han slutade med det när jag flyttade över den till hans säng som således var "fuktig" när han skulle lägga sig. Du är inte din mans piga! Likaväl som du lär barnen - lär även maken om han inte lärt sig hemifrån! Hänsyn vad gäller tider (morgon eller kväll) borde vara uppenbara. Hänsyn till varandra i alla lägen!!
Irriterad över att inte datan funkar - drabbas vi av lite till mans. Det har hänt mig flera gånger.
Små är vi alla i vissa sammanhang. Du är du och du är Birdie, min söta, fina lilla flicka - du är mycket värd - så stå på dig, men på ett acceptabelt sätt! Kramis


http://http:/konvaljen.blogspot.com

 
Birdie

Birdie

7 september 2007 09:54

Underbara Eleonora - tack!
Nä, jag är ingens piga, kommer aldrig att bli - men när man har så olika behov av hur det ska se ut hemma (och även vad gäller [störd] sömn) så blir det lite kollissionskurs emellanåt... men i morse fick jag bara en mjuk, försiktig puss på kinden innan han gick. Han FATTAR när man säger åt honom. Men glömmer så småningom igen *s*

http://www.birdie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards