Direktlänk till inlägg 2 december 2007

Pillerburken Birdie

Av Birdie - 2 december 2007 12:47


Usch, nu har jag varit risig i över en vecka.

Är nästan ÄNNU mer förkyld nu, men MÅR ändå tack och lov bättre - så igår/inatt jobbade jag 19-03. Ska jobba ikväll också, 15-23.


Jag borde nog skaffa mig en pillerburk om det ska fortsätta såhär.

Innan jag åkte till jobbet igår, tog jag 1 Ipren,1 Rinexin,1 Rosenrot-tablett, 2 tabletter för min mage (har ju en tarmsjukdom jag ständigt medicinerar mot).

Det där blir FEM tabletter *s* 


Idag på förmiddagen har jag tagit samma sak. Snart borde jag må som en prinsessa, inte sant? ;)


För övrigt tror jag det är frisk luft och motion jag behöver, som pricken över i. Har ju knappt rört på mig eller varit utanför dörren på tio dagar.

I morgon förmiddag ska jag ta en promenad, innan jag återigen jobbar 15-23.


Birdie *med hopp om livet ändå* 

 
 
Sus

Sus

2 december 2007 16:54

Fick en propp i lungan. Shit happens. Typ en chans på x-antal hundratusen som f ö är friska. Ungefär som att vinna en mille på lott utan att ha köpt en lott..
Hoppas att du kryar på dig!!!! Mot förkylning finns det ju ljummen whiskey med honung och krossad vitlök. Istället för whiskey ska det enligt de lärde funka med ljummen öl oxå!
kramisar!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

2 december 2007 20:59

Massor av krya-på-dig-kramar.

http://veckansvarfor.blogspot.com

 
Ingen bild

Eleonora

3 december 2007 10:12

Stackars liten, men förkylning går över av sig själv vad det lider, så det är bara att vänta. Proppa inte i dig en massa värktabletter. Vitlökstabletter är OK. Hoppas du snart känner dig bättre vännen min och här får du en garanterat smittfri bamsekram.

 
Ingen bild

leva

3 december 2007 13:01

Idag är det min tur. Vaknade mitt på dagen!!! jätteförkyld och febrig, och när telefonen ringde lät jag som värsta whiskeydonnan... :(
Hoppas att du mår bättre. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards