Direktlänk till inlägg 4 december 2007

Hu-uuu

Av Birdie - 4 december 2007 09:55


Idag ska jag till "taddläkarn" - jo, det heter så i min värld just nu.


Ogillar det å det grövsta, vilket förmodligen syns när jag öppnar munnen (nä, tänderna är hela och fina, har inte haft många hål i mitt liv... men de är sneda, bissingarna). 


Idag ska jag i och för sig bara putsa och göra rent & fint, och jag VET ju att det är jätteskönt när det är gjort. Men ändå?


VARFÖR ogillar jag tandläkaren som jag gör?

Jag vet faktiskt inte - tycker bara man är så utsatt i den där stolen. Det är mycket som gör (mer eller mindre) ont, bl.a den nedrans kalluften de blåser med för att få det torrt. Det ilar. Det är dyrt.

Även en opsykologisk tandsköterska när jag var liten kan ha bidragit till min ovilja till tandläkare.

Hon sade "ojojoj, den DÄR tanden blir inte rolig när den ska dras" - och detta sade hon till Birdie, då kanske 12-13 år, som just fått en visdomstand som delvis växte upp UNDER tanden framför (även den på sniskan, alltså *ler*).

Mycket riktigt. Det blev ett helvete när jag väl drog den - nu är det tre år sen. Var sjukskriven på grund av värk i tre veckor efteråt, och då snackar vi VÄRK - inte ens de starkaste tabletterna hjälpte. Sen dess har jag inte varit hos tandläkaren - förrän nu.


Att följa med barnen är inte heller kul, och säkert inte särskilt bra för dem att ha med mig heller, som nästan börjar tjuta när det ser för burdust ut (när de drog en tand på dottern slungades hennes huvud hit och dit, det knakade och... nää...) :(


Dagens besök känns inte direkt roligare när man tänker på att man dessutom har svårt att "addas" och behöver harkla sig/snörvla hela tiden. 

Nån som vill gå i mitt ställe? ;)


Birdie *still having a cold, kan man skylla på det och slippa, tro?* 

 
 
Annelie

Annelie

4 december 2007 11:11

Nä, fy! Jag vill inte byta, jag var ju förra veckan. Det räcker tack så hemskt mycket!
Jag håller med dig, de där när de blåser luft, och så det kalla vattnet och iiiii...nä..allt ilar och så alla ljuden. Nä, jag har inte tandläkarskräck på det viset, men inte är det behagligt inte. Jag kom på mig själv sist att frös nåt så dant..och efterråt märkte jag att jag var genomsvett också. Inget kul..och dyrt är det också! *surar*
Hoppas det går fort och smärtfritt för dig och jag håller tummarna för att du inte har några hål! Kram!

http://veckansvarfor.blogspot.com

 
Ingen bild

Eleonora

4 december 2007 11:29

Jag vill definitivt inte gå i ditt ställe! Jag gillar inte heller tandläkaren - vem gör det? Ont och dyrt - kan det va sämre? Men man få se det som ett nödvändigt ont och fint blir man ju efteråt. Hoppas allt går bra. Håller tummarna för dig. Kramisar

 
Leva

Leva

4 december 2007 12:16

Ojojoj vännen, kunde jag, skulle jag komma och hålla handen på studs :) Räcker det om jag sänder en varm tanke? ;) *sänder*
Kram kram

http://leva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vera

4 december 2007 12:37

Stackars Birdie.... det går nog bra ska du se. När jag var mindre var jag kanonrädd men omvände min rädsla då jag utbildade mig till tandsköterska. Nu bekommer det mig inte att gå dit, det finns smärtstillande och det tar jag och jag mår bra...... har tom nästan somnat i tandläkarstolen....... men jag FÖRSTÅR att det är jobbigt.....

Jag ska tänka på dig!
kram kram Vera

 
Ingen bild

Herr Epikureus

5 december 2007 23:58

Men "min" lilla Birdie Nam-Nam då....Kan ju trösta dig med att jag inte varit hos en tandläkare sen jag var TVUNGEN att gå dit 3 dagar före en kryssning för att spränga bort en visdomstand! Inget trevligt alls det där med tandläkeriet!! Men, om jag känner dig rätt så fixar du det OCKSÅ!!!
Så, nu har jag varit här för första gången trots ihärdiga försök från din sida och jag ska genast skaffa mig en alldeles egna blogg och skriva av mig. Behöver "man" ibland, definitivt jag varje fall! Inte för att söka tröst eller få nån/några att tycka synd om mig, mer att delge omvärlden mina tankar och ideér och kanske kanske kan dom hjälpa någon! Annars är det ju bara att fråga, så svarar jag!
Snygga pepparkakor! Gillar dom längst upp till vänster...hehehehe...är det en hona och en hane eller?????
*kram o puss på näsan*
//Christian

 
Birdie

Birdie

6 december 2007 08:56

Hej alla - vet ni... jag ÖVERLEVDE *s*
Tack för gulliga tankar och kommentarer. Nu är jag ren och "fin" i munnen.

Och, Christian: jag ser verkligen FRAM emot din blogg, ska du veta! Jag vet ju att du kaan skriva ;o)

Kram på er allihop!

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Karin Berg

Karin Berg

14 december 2007 09:30

Det kommer jag ihåg från skoltiden..din rädsla för tandläkaren. Fast jag är inte mycket bättre, har tom en privat på Östermalm som jag har gått till i tio år. Om han dör eller slutar så kommer jag aldrig gå till någon annan. Han är bäst och han är såå bra för oss rädda..

http://www.svenssonliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards