Direktlänk till inlägg 7 december 2007

Inte så tokigt

Av Birdie - 7 december 2007 08:22


Barnen åkte med Snuffe idag, själv börjar jag inte jobba förrän 15.


Satte en bröddeg här på morgonen, väntar på att den ska jäsa klart.

Under tiden läser jag tidning och dricker kaffe... vad jag ÄLSKAR såna här morgnar, när jag får mysa och fippla i min egen takt?



 



 

Så skulle jag vilja ha det jämt. Mår bäst dagar som denna, trots regn och rusk utanför. (Men var är SNÖN, de tio minusgraderna och solen?!)


Är inte så mycket för "klassiskt" julpynt - porslinstomtar och dylikt kommer inte på tal. Men lite "juligt" vill man ju ändå fixa det.

Har börjat göra jul, men än går det lite på halvfart. Det får inte vara FÖR mycket, FÖR tidigt.

Som exempelvis i butiker, där de stackars expediterna ska gå och lyssna på julsånger i två månader innan jul. STACKARE...


Har förresten fyndat!

I år blir det SVART till jul *s*

Nya dukar och gardiner till köket har det blivit - och totalt kostade det 120 kr, HELT okej. ;o)



 



 

Till det röda = fantastiskt, tycker jag. Silvertrådarna i var bara pricken över i.

Synd bara att det inte plåtats med en bra kamera också. Mobilen fick duga. :) Och synd att det runtomkring är byggröra, så att inte ALLT känns hundra. Men, men... man får njuta och vara glad av det lilla.


För övrigt gick elvispen sönder när jag satte degen. Degkrokarna slutade plötsligt snurra mitt i baket. Hur bra är DET mitt i julbaken, och när man äntligen fått energin att göra något? *s*

Tur jag har en reservvisp på vinden. Nu gäller det bara att hitta den i nån av alla tio tusen kartonger däruppe.


 

Birdie *myser*

 
 
Annelie

Annelie

7 december 2007 09:55

Åh så fint och mysigt! :)
Jag håller med du... inte för mycket pynt. Hos mig har det alltid varit lite sparsamt. I år tänkte jag hålla mig till rött och guld som färger. Behövs mitt i allt vitt :) En å annan liten tomte kommer fram sen, men inte för många! Lagom är bäst, som vi säger i Sverige ;)
Kram!

http://veckansvarfor.blogspot.com

 
Leva

Leva

7 december 2007 12:50

Mysigt värre :)
Har inte kunnat tända det första ljuset än eftersom jag inte kommer åt julsakerna. Ska försöka hitta på en annan lösning. Har en idé, kanske lägger ut en bild om det blir bra ;)
Här blir det inget bak i år. Orkar inte, jag köper färdigt till flickorna (om inte dom vill baka)
Gillar heller inte en massa "julpryttlar" Vill ha stilfullt men ändå ombonat och julmysigt.
Kram i stora lass till dig och familjen.

http://leva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eleonora

10 december 2007 09:34

Så fint det blev på ditt köksbord. Hoppas du fick ihop degen. Tänkte du inte på handkraft? Kram

 
Anna

Anna

14 december 2007 11:49

Men så rart! Svart och rött och grymt snyggt tillsammans. Såg nere på stan att det fanns svarta julgranskulor (!) med lite silvrigt glitter på, så snygga.
Ser fram mot att läsa om hur jakten på reservvispen gick!
*

http://mustang.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards