Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Musikutmaning

Av Birdie - 4 januari 2008 12:59


Blev utmanad av Petra, och en utmaning måste man ju anta - eller hur? ;o)

Utmaningen går ut på att jag ska välja en artist på bokstaven V, och min favoritlåt med just den artisten. Den JAG lämnar över utmaningen till får nästkommande bokstav i alfabetet att ta sig an.


Nu har jag funderat länge och väl, och det enda jag kom på, som varit en favorit (på det ljuva 80-talet) var VIVA, med låten "Somekind of Wonderful". Har alltid älskat blues, rock & tunggung - älskar att stå och häcka/rocka loss på ett liveställe där de kör covers, exempelvis.


Så. Nu lämnar jag utmaningen vidare. Bokstaven W är det som gäller, och de jag utmanar är Sajja, Leva, Eleonora, Sofie och Mona.

Ni i er tur får lämna bokstaven X(?!) vidare till nästkommande - om ni inte ger "dispans" såklart, och istället låter era medmänniskor välja en artist på bokstaven Y (det hade JAG gjort) ;o)


Tyvärr kan jag inte hitta VIVA:s version av låten (vilken är ÄNNU bättre än den nedan), men håll tillgodo: "Somekind of Wonderful"





 
 
Nettan

Nettan

4 januari 2008 15:36

Hej!
När du vill lägga in en video, så kopierar du embed adressen som finns brevid den video du vill lägga in. Den klistrar du sen in längst ner på skriva inlägg där det står, embed kod (YouTube m.m.) Skriv som vanligt i inlägget om du vill ha med någon kommentar eller lämna blankt. Hoppas det fungerar!

http://me-and-myself.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

4 januari 2008 16:28

Jag älskar oxå frukt, men är som du - av någon underlig anledning urusel på att gotta mig i all den frukt som finns. Är en obotlig gottegris på alla sätt och vis (choklad, ja tack) men på något vis har jag blivit förblindad för alla karameller bland frukten. Tack för att du skrev det, nu ska jag gå ner på stan och köpa min favoritfrukt - passionsfrukt! :D

Och lycka till att finna en låt på X! ^_^

http://mustang.bloggagratis.se

 
Leva

Leva

4 januari 2008 16:58

Hej vännen! Bra låtval ;) Hade ingen aning om att det var Viva som gjort den här låten. Den är jättebra. Gillar också blues,rock och tunggung Kom hit så ska vi gå på världens bästa musikhak där det är superduper bra musiker som leverarar underbar musik med riktig kvalitutta :) Du kommer att älska stället!
Tack för dina fina gulliga kommentarer och för att du finns och för allt du förmedlar

http://leva.bloggagratis.se

 
Birdie

Birdie

4 januari 2008 17:23

¤ Nettan: SE så fint det blev nu när jag gjorde om och gjorde rätt *s* (tack!)
¤ Anna: Jag kan utmana DIG att hitta en låt på X? ;) Och ja, passionfrukt är FANTASTISKT gott!
¤ Leva: Just den HÄR är ju inte Viva, men de har spelat in låten - har den på ett gammalt kassettband nånstans :) Och klart vi ska gå på det där haket. Kvalitutta?! *s*

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eleonora

4 januari 2008 20:10

JERRY WILLIAMS of course!! Han är superstrong och hänger med - är han närmare 70 år eller?? Så förståss Whitney Houston´s "I will always love you". Kim Wilde - Förnamn eller efternamn på W i alla fall. Gillar inte utmaningar men nu har jag försökt att svara i alla fall - hoppas det duger!! Fortsätt att ha ett gott år. Kramar

 
Birdie

Birdie

4 januari 2008 23:06

Klart det duger, Eleonora!
Och det var inte bara ett försök till svar, det var till och med ett svar - alla tre *s*

Kram själv, vännen!

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Nettan

Nettan

5 januari 2008 10:00

Bra! Det blev jättefint ;)

http://me-and-myself.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

5 januari 2008 13:47

Haha, jag lyckades inte! Nån annan som lyckats? o_O
Ha en skön lördag!

http://mustang.bloggagratis.se

 
sus

sus

5 januari 2008 14:13

oj oj oj, min stackar hjärncell får härdsmälta. Nu får den ju något att fundera på resten av dagen. X Y V ??? oj ojoj

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mockfj

5 januari 2008 18:31

Hej!
självklart är jag med!!! Jag svarar faktiskt Whitney Houston jag också. Hoppas det inte gör nåt:) Hon var den första jag kom på och jag gillar "Bodyguard". Har lipat till den några (massa) gånger......
Kan inte hjälpa att jag är en lipsill när jag ser filmer:))

 
Leva

Leva

6 januari 2008 22:51

Valet var lätt när jag fått tänka en liten stund, däremot inte låten....jag hade några att välja mellan...men till slut blev det dubbelt med W:
"Wake me up before you go-go" med Wham. Tänkte först ta "Careless whisper" eller "Where did your heart go" men kände att jag ville ha en glad och energifylld låt.
Minns också hockeyfrissa,axelvaddar och benvärmare *fniss*
Lycka till med bokstaven X ;) (eller Y)
Kraaaaaaaam

http://leva.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards