Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

Shine on you crazy diamond

Av Birdie - 14 januari 2008 10:27


Dedikerar den här bloggen till Leva.


Jag minns nostalgiskt Ullevi 1994, när jag ÄNTLIGEN fick se mina stora favoriter Pink Floyd. Jag trodde ju sista chansen att se dem live hade gått, men så skulle de ha en spelning i Göteborg.
Maken gav mig biljetter i julklapp, och min förstfödda låg i magen och diggade med - det var en fantastisk känsla.


Scenen var uppbyggd precis som på videon, och när de spelade min favoritlåt (den nedan) så störttjöt jag - av njutning. Det var så maffigt. Det regnade, minns jag, men vem brydde sig?


Så... ge mig nu 10 minuter av ditt liv, så bjuder jag dig Pink Floyd och låten "Shine on you crazy diamond".

De första fem minutrarna är instrumentalt och helt fantastiskt mystiskt och bra - sedan kommer sången... *mysryser*

Still going strong, kan man väl lugnt säga om dessa herrar, som hållt på i över 40 år - numer bara väldigt sporadiskt (tror jag), men ändå.



 
 
Leva

Leva

14 januari 2008 13:52

Man tackar man tackar, bockar och bugar :)
Oh my god, att få stå i publikhavet och höra det här liva!!!! Lyllos!!! Pink Floyd är ju så bra, hittills har jag inte hört en enda dålig låt med dom, och det här var kul...för den här låten har jag aldrig hört. Tack för dessa 10 minuter ;) Kram

http://leva.bloggagratis.se

 
Kristina af Knusselbo

Kristina af Knusselbo

14 januari 2008 18:38

Åh, visst är de bra! Jag kan även slå ett slag för P-Floyd, "cover"-bandet från Dalarna. De gör en alldeles lysande show och åker ofta ut på turné. Klart sevärda FAKTISKT!

http://kristina.knusselbo.com/blog

 
Birdie

Birdie

14 januari 2008 19:07

Men heeeeej Kristina - längesen nu!
P-Floyd... ska absolut hålla utkik! Kram på sig!

Och Leva: kul att kunna presentera nåt nytt för dig :)

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

23 januari 2008 09:40

Skulle gärna kikat på Pink Floyd jag med. Lyckost!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards