Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

Må-bra-film

Av Birdie - 14 januari 2008 11:31


Så var man ute och botaniserade på YouTube igen. Inser att jag bara MÅSTE rekommendera en film, om ni inte redan sett den.

"Sweet home Alabama", är inte bara en superlåt med Lynyrd Skynyrd, det är en riktigt härlig må-bra-film också. Har sett den många gånger, och det lär bli många fler. ;o)


För mig, som är uppvuxen i en lagom liten håla, blir igenkänningskomiken enorm mellan varven - även om mentaliteten i den amerikanska södern är NÅGOT mer extrem, kanske. *s*

Hur som helst, vill du må gott - se den :o)


Här kommer trailern - och nog blir då jag förälskad i BÅDA Melanies män i filmen... fast jag har min favorit - guess who? ;o)



 
 
Leva

Leva

14 januari 2008 13:44

Den filmen är jättegullig :)När det gäller killarna så håller jag med om att bägge är underbara, fast bondlurken brukar oftast vinna ens hjärta när man är från en liten småhåla *s*
Såg en jättemysig film imorse, som jag sett tidigare också "Something gotta give" (galen i kärlet) med Jack Nicholson & Diane Keaton.

http://leva.bloggagratis.se

 
sus

sus

14 januari 2008 19:08

Just det! Det var den filmen som jag hade tänkt se för en tid sedan. Vet inte varför den glömdes bort??!! Är otroligt svag för må-bra filmer som Bridget Jones och Notting hill- (och nästan alla andra Hugh Grant filmer oxå)Love atually...mmmmm. Jag kan nog se den hur många gånger som helst!
ha det bra!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

004

14 januari 2008 20:17

Håller helt med Dig! Den filmen är kanonhärlig. Måste ses av den som ännu inte gjort det. Men, jag måste säga att det är minst lika stor risk att bli förälskad i den helt underbara Melanie:)

 
Annelie

Annelie

14 januari 2008 20:32

Den har jag sett, fast det var länge sen..kanske skulle ta och titta igen ;)
Jag gissar på Alabamakillen..honom blir jag kär i bara av att se trailern *slurp* ;o)

http://veckansvarfor.blogspot.com

 
Birdie

Birdie

15 januari 2008 01:06

*tipsar om att jag har den hemma, Annelie* - och jepp, nog är det Alabamakillen, alltid *dreglar ouppfostrat*

Och Sus, man KAN inte missa den filmen - fixa genast :)

Leva - se igen!

004 - välkommen hit! Melanie the felany går kanske inte av för hackor¨hon heller. Har bara inte sett det på det sättet riktigt *s*

http://www.birdie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards