Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Var sak har sin plats

Av Birdie - 23 januari 2008 07:22


Är det bara jag som (i mitt eget hem) vill kunna gå in i ett mörkt rum, och där bara sträcka ut handen - och veta precis vad jag får tag i?


Vill aldrig någonsin behöva leta efter varesig det ena eller det andra - jag vill veta var saker och ting finns. Saker ska inte lämnas kors och tvärs, bara för att det råkade vara där de användes sist.


Sladdar och kablar ska inte ligga och drälla på golvet, papper och tidningar läggs i EN hög (möjligtvis, om man inte slänger det direkt) som sedan inte lämnas synlig.

Brödet ska alltid stå på sin plats i skafferiet, mjölken och yoghurten på sin hylla i kylskåpet - och min motorvärmarsladd ska då INTE plötsligt ligga under all annan bråte i garaget, istället för att hänga där den ska. *morrar*


Ni anar inte hur olika jag & min man är ibland...


 
 
Ingen bild

Malin

23 januari 2008 09:38

Hej! Jag känner igen det du beskriver. Sånt kan göra mig VANSINNIG! Ha en bra dag! /Malin

 
Ingen bild

Eleonora

23 januari 2008 17:13

Först - vilken underbart vacker resväg du har till ditt arbete. Slipper avgaser och en massa äckliga höghus!
Det där med busskortet är väl typiskt MAKT-missbruk. Man tycker att busskillen borde ha så pass stor människokännedom och urskiljning på de resande att han skulle ha välkomnat flickebarnet in på bussen. Men nej - regler är regler --det sägs alltför ofta -- flexibilitet vore mänskligare.

Om Britt E håller jag med, Stackars flicka så hon ser ut....i vart fall inte yngre utan mer som en zombi.

Du får se till att hitta tillbaka till mig. Det vore trist om du försvann ur min blogg.

Det där med var sak på sin plats ... det tror jag man får bara leva med att det inte kan bli så.. du är ju dessutom nykär i maken ... har du glömt det??Men ungarna kan du ju pressa!

Hoppas du kan höra av dig. Kramar i massor

 
Nettan

Nettan

23 januari 2008 17:20

Hm, jag kanske är lite mer lik din man :)

http://me-and-myself.bloggagratis.se

 
Birdie

Birdie

23 januari 2008 23:26

Välkommen hit, Malin :)

Eleonora: jag försvinner inte - hittar jag inte tillbaks, fixar jag ett nytt inlogg, men än hoppas och tror jag ;)

Och Nettan: vad ska jag svara på det? *s*

Kraaaaaaaaam!

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

24 januari 2008 10:44

Nej då, du är inte ensam. Var sak ska ha sin plats!! På så vis slipper man massa virrvarr när man ska ha en sak. :)
Visserligen kan jag samla på mig tidningshögar mellanåt, men de ligger ju på EN plats, och inte överallt och inte ivägen. Jag är en liten organiserare ;) Vissa tycker säkert jag är skitjobbig, men jag vill säga smart istället. Eftersom ordning och reda förenklar livet :)

http://veckansvarfor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards