Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Birdie - 25 mars 2008 10:20


Jajamensan, tycker jag (som med nu lagt förslag skulle bli utan) - ett bidrag ska ALDRIG ges per automatik, utan enbart ges till bäst behövande. Basta.


Länk till SvD:s artikel i ämnet - och till DN:s.


Det är inte ofta jag ger mig in i politiska debatter, men det här har jag efterfrågat länge. Dock tror jag att man måste diskutera ytterligare om vid vilken maxinkomst "gränsen" ska dras.


Och när sossarna sågar förslaget, och anser att det med föreslaget system blir ett "fattigbarnsbidrag", undrar jag hur de ser på övriga bidrag.

Är inte ALLA bidrag till för "fattiga", dvs. för de som är i behov av det? Det hoppades och trodde i alla fall jag att det var.



Birdie *tycker till*

Av Birdie - 25 mars 2008 07:50


Favorit i repris:


Bilden stulen från okänd plats vid okänd tidpunkt.

Låg snällt och väntade i datorn *ler*


......


Utanför mitt eget fönster ser jag en stor snöhög som inte fanns där igår.

Jag antar, att under den finns min bil?


Nu fick vi för att vi klagade på den snölösa, gråatrista, vintern.

Bättre sent än aldrig, tyckte nog vädergudarna ;o)






Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards