Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Birdie - 8 mars 2008 20:58


är den enda sanna glädjen, sägs det - det ligger åtminstone lite i det.

Samtliga (utom en) här på jobbet JUBLADE när Carola åkte ur melodifestivalen nyss.

Inte för att vi gillar Nordmans låt så mycket bättre egentligen, utan för att det var dags att någon satte superdivan på plats. YES!!!


Birdie *hoppas att Rongedahl vinner hela alltet... eller möjligtvis Perrelli*

Av Birdie - 8 mars 2008 10:44


En sak är säker, jag skulle ALDRIG palla att jobba på exempelvis Statoil nattetid när krogen stängt.

Jag skulle garanterat nån, allra minst.

En kille raglar in, med en hysteriskt fnissande och minst lika dragen brutta i släptåg, beställer en korv (fipplar länge med plånboken, får upp samtliga sedlar, tappar dem på golvet, vinglar till och slår nästintill knut på benen, får upp pengarna och betalar slutligen). När han får korven, kommer han på att han ska ha cigg också (fippel, tappa mynt den här gången, till sist betala). Därefter: "var har du toaletten" (vänder sig åt vänster för att vingla mot hemlighuset, samtidigt som den fortfarande hysteriskt fnissande tjejen sliter tag i hans jackärm och säger att hon är törstig). Killen beställer nu en Cola (återigen fippel och vingel och tapp).

Efter sju minuter (jo, jag tog tid) vid kassan är de äntligen klara, och killen bakom disken ser måttligt road ut. Kön har vuxit betänkligt bakom dem.

Ytterligare sex personer med samma status som paret ovan raglar runt i butiken.


Hujedamig.


De som jobbar på de nattöppna gatuköken mitt i city vet i alla fall att så här BLIR det - varje helg. De har valt att leva på fyllehungriga nattliga besökare. Likaså poliser, krogpersonal och ordningsvakter - de VET läget, bara att ta hand om på bästa sätt (tyvärr).

Stackars Statoilmänniskan råkar jobba på macken som ligger mitt i studentområdet - så han kanske är van, han med (vad vet väl jag)?


Och... vad jag själv gjorde vid Statoil vid halv fyra inatt?

Jag var ju tvungen att ha lite färdkost för min långa (nåja, 30 min i alla fall) färd hem. ;o)



Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards