Direktlänk till inlägg 8 mars 2008

Statoila

Av Birdie - 8 mars 2008 10:44


En sak är säker, jag skulle ALDRIG palla att jobba på exempelvis Statoil nattetid när krogen stängt.

Jag skulle garanterat nån, allra minst.

En kille raglar in, med en hysteriskt fnissande och minst lika dragen brutta i släptåg, beställer en korv (fipplar länge med plånboken, får upp samtliga sedlar, tappar dem på golvet, vinglar till och slår nästintill knut på benen, får upp pengarna och betalar slutligen). När han får korven, kommer han på att han ska ha cigg också (fippel, tappa mynt den här gången, till sist betala). Därefter: "var har du toaletten" (vänder sig åt vänster för att vingla mot hemlighuset, samtidigt som den fortfarande hysteriskt fnissande tjejen sliter tag i hans jackärm och säger att hon är törstig). Killen beställer nu en Cola (återigen fippel och vingel och tapp).

Efter sju minuter (jo, jag tog tid) vid kassan är de äntligen klara, och killen bakom disken ser måttligt road ut. Kön har vuxit betänkligt bakom dem.

Ytterligare sex personer med samma status som paret ovan raglar runt i butiken.


Hujedamig.


De som jobbar på de nattöppna gatuköken mitt i city vet i alla fall att så här BLIR det - varje helg. De har valt att leva på fyllehungriga nattliga besökare. Likaså poliser, krogpersonal och ordningsvakter - de VET läget, bara att ta hand om på bästa sätt (tyvärr).

Stackars Statoilmänniskan råkar jobba på macken som ligger mitt i studentområdet - så han kanske är van, han med (vad vet väl jag)?


Och... vad jag själv gjorde vid Statoil vid halv fyra inatt?

Jag var ju tvungen att ha lite färdkost för min långa (nåja, 30 min i alla fall) färd hem. ;o)



 
 
Nettan

Nettan

8 mars 2008 18:27

Nä, fy det är nog ingen höjdare! Dillchips är det bästa :)

http://me-and-myself.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eleonora

9 mars 2008 07:45

Stackars alla bensinmacksfolk! Dom får nog dessvärre se en hel del, speciellt fulla ungdomar. Kan du tro att jag är glad kunna ligga i min säng vid denna tiden på dygnet. Vet att även du söta Birdie får se mycket sk i ditt jobb. Vänjer man sig någonsin?
En riktigt skön söndag - fram till jobbdags vill säga! Kram min söta vän

 
Ingen bild

Leva

10 mars 2008 10:07

Jag har jobbat både i entrén och garderoben på krogen, och i nattöppet gatukök...det är en prövning,lita på det!!!! Fast jag tror garderoben vid hemgång var det värsta stället, om jag ska vara ärlig. ALLA ska hem samtidigt och ALLA tycker att dom är först och de tappar brickor nedanför för att man ska ta dom först,skäller och gormar...*blä* är det någon som har koll så är det den nyktra personen i garderoben som har ett system för att få ihop det...*blir stressad bara jag tänker på den tiden* En gång röt jag i och sa till på skarpen att bilda ett tydligt led så att man kunde ta i tur och ordning, (man kan ta flera lappar för det) och alla blev så förvånade och medgörliga så att de gjorde det, och då muttrade en kille surt i ledet: "Vad jobbar du som,yrkesmilitär?" "Lärare,svarade jag" "Jamen det är ju samma sak,muttrade han tillbaka" Det blev lite kul, jag började skratta och fler med mig i ledet så det blev en fin stämning ;)
Skulle inte ens VÅGA jobba på Statoil nattetid, minns att jag blev hotad vid flertal tillfällen i gatuköket men då stod jag på tryggt avstånd med onyktra kunden utanför luckan...man kunde snabbt stänga igen och så...

Idag är det jag och morgonrocken ett par timmar till!!! Ha det fint! Kraaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards