Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

Underbar(n)

Av Birdie - 12 mars 2008 10:43


Har varit och handlat, och på vägen hem spelades Shakiras låt "Underneath your clothes" på radion.


Varje gång - precis VARJE gång - jag hör den, sedan 2003, får den mig att tänka på en då 11-årig tjej som då var med i TV och sjöng just den låten i tv-tävlingen "Super Troupers", och som jag bloggade om (ni som var med, kanske minns) - jag skrev "lägg hennes namn på minnet, henne lär vi höra mer av i framtiden, hon sjunger brallorna av vem som helst, och låten gör hon bättre än Shakira själv".


Tänk så rätt jag fick :o)


Hon fick mig att rysa, och får fortfarande emellanåt. Blev glad när jag nu hittade ett gammalt klipp från tv...


Njut av en elvaårig Amy, numer Diamond.



 
 
Ingen bild

Leva

12 mars 2008 11:14

Vill bara tillägga att jag och mina flickor finns med ibland publiken, tre omtagningar gjorde dom med Amy (med alla tävlande,fem stycken) och det tog en hiiimla tid för hon hade ett stort skynke som "ramlade" ner och blottade orkesten och det tog en stund att sätta upp det igen inför varje omtagning så väntan var enorm...Aldrig mer publik på ett program med omtagningar...FEM timmar var vi där!!!! Men Amy gjorde ett starkt intryck och man förstod att hon skulle bli nåt stort. Hon är så landad den tjejen och värd all framgång ;) Kraaaaaaaaaaaaaam

 
Annelie

Annelie

12 mars 2008 11:47

Hehe...coolt! Då skulle man kunna säga att det var du som upptäckte Amy då? ;)

http://veckansvarfor.blogspot.com

 
Birdie

Birdie

12 mars 2008 12:43

Annelie: Ja, eller huuuuur? *s* Du var ju förresten med på QS-tiden, vid den "första" bloggen i ämnet :)

Leva: Där hade JAG velat vara. Minns hur impad jag var av den där tjejen, jag nästan grät... och jo - hon är värd all framgång och lycka (men Melodifestivalen vinner hon INTE) ;)

Kram på er båda.

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
sus

sus

12 mars 2008 13:00

Hon är så söt och charmig. Håller på henne på lördag (även om jag då guppar omkring på östersjön ..)
kramen

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Birdie

Birdie

12 mars 2008 13:31

Sus, misstänker att du inte håller på henne just där och DÅ, då - då ska du hålla på (med) annat ;o) Kram!

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Nettan

Nettan

12 mars 2008 21:02

Oj, vad länge du har bloggat, en riktig veteran! Och att ha upptäckt Amy, inte illa ;)

http://me-and-myself.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birdie - 27 juni 2008 21:40

  Hemma igen ;) Hänvisar återigen till min ordinarie blogg.   Birdie *surfar vidare* ...

Av Birdie - 24 juni 2008 14:38

12 år senare: Tabarca är inte MYSIGT längre :-( En jättebesvikelse. Superexploaterat, dyrt o rentav förstört. Vår oas finns inte mer... den lilla söta stranden med den primitiva baren 'is no more' - istället finns en 300-meters grusplaya med mängder ...

Av Birdie - 23 juni 2008 11:24

Idag är det lite mer vågor, till barnens stora förtjusning :-D Härligt härligt, men farligt, farligt..! ...

Av Birdie - 18 juni 2008 19:41

Dagens glädjebesked: MsGarbo har fått en liten kille! :-) Grattis från oss här nere. Idag har vi gjort ungefär nada, bara njutit av sånt bilden visar. Fotomodellen på bilden är dock en okänd, ofrivillig, sådan. Nu väntar fotboll, Sverige-Ryssland! ...

Av Birdie - 17 juni 2008 22:15

Livet på en pinne - kvällsutsikt från vår altan. Gaspacho o grillat, plus sangria nu ikväll = funkar ;-) Vädret? Tja, 31 grader i skuggan gör att man är glad att havet är skapligt nära - även om det inte är SÅ strandnära som det stod i husannonsen.....

Presentation

Omröstning

Har du, enligt din egen definition, varit otrogen mot någon partner du haft?
 Ja, flera gånger
 Ja, en gång
 Nej, aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards